DE/EN

2024

Karsenty, R., Rösken-Winter, B., Zehetmeier, S., Friedrich-Pöhler, B., Borko, H. & Coles, A. (2024). Thematic Working Group on the professional practices, preparation and support of mathematics teacher educators. European Mathematical Society Magazine, (133), 59–61. FODOK

Krainer, K., Messerschmidt, M., Rauch, F., Rotschnig, S., Senger, H. & Zehetmeier, S. (2024). Einleitung – oder: Warum man mehr über die Qualifikation von Lehrkräftefortbildenden erfahren sollte. In K. Krainer, M. Messerschmidt, F. Rauch, S. Rotschnig, H. Senger & S. Zehetmeier (Hrsg.), Qualifikation von Lehrkräftefortbildenden als professionelle Autodidaktik? (S. 9–22). Münster, New York, München, Berlin: Waxmann. FODOK

Krainer, K., Messerschmidt, M., Rauch, F., Rotschnig, S., Senger, H. & Zehetmeier, S. (2024). Qualifikation von Lehrkräftefortbildenden als professionelle Autodidaktik? Einstiege und Erfahrungen aus IMST – Innovationen Machen Schulen Top. FODOK

Müller, F.H., Wieser, M. & Zehetmeier, S. (2024). Professionalisierung von Lehrer*innen der Neuen Mittelschule: Bedarfe, Angebote, Nutzung und Wirkungen. In L. Jesacher-Rössler & D. Kemethofer (Hrsg.), 10 Jahre Regelschule - die (Neue) Mittelschule (S. 278–297). Münster, New York, München, Berlin: Waxmann. FODOK

Rotschnig, S. & Zehetmeier, S. (2024). Die professionelle Entwicklung von Lehrkräftefortbildner·innen. In K. Krainer, M. Messerschmidt, F. Rauch, S. Rotschnig, H. Senger & S. Zehetmeier (Hrsg.), Qualifikation von Lehrkräftefortbildenden als professionelle Autodidaktik? (S. 161–172). Münster, New York, München, Berlin: Waxmann. FODOK

Rotschnig, S. & Zehetmeier, S. (2024). Roles, practices and competencies of STEM-teacher educators. In M. Doorman, E. Schäfer & K. Maaß (Hrsg.), STEM & Open Schooling for Sustainability Education (S. 175–178). Münster: WTM-Verlag. FODOK

Spreitzer, C., Straser, O., Zehetmeier, S. & Maass, K. (2024). Mathematical Modelling Abilities of Artificial Intelligence Tools: The Case of ChatGPT. Education Sciences, 14(7). FODOK

Straser, O., Fahrländer, A., Maaß, K., Spreitzer, C. & Zehetmeier, S. (2024). Ist ChatGPT ein Mathe-Ass? MINT Zirkel, Sep 2024, 10–11. FODOK

Zehetmeier, S., Rauch, F. & Dulle, M. (2024). Editorial. Schulverwaltung aktuell, 129–130. FODOK

Zehetmeier, S., Rauch, F. & Dulle, M. (Hrsg.) (2024). Schulverwaltung aktuell. Bildung für Nachhaltige Entwicklung. FODOK

2023

Karsenty, R., Borko, H., Coles, A., Friedrich-Köhler, B., Rösken-Winter, B. & Zehetmeier, S. (2023). Introduction to the professional practices, preparation and support of mathematics teacher educators. In , Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13) (S. 4746–4749). FODOK

Karsenty, R., Zehetmeier, S., Borko, H., Rösken-Winter, B., Coles, A. & Friedrich-Köhler, B. (2023). The Professional Practices, Preparation and Support of Mathematics Teacher Educators. In J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi & F. Ferretti (Hrsg.), Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12) (S. 1–5). FODOK

Oberreiter, E. & Zehetmeier, S. (2023). Supervision – Raum und Zeit für berufsbezogene Reflexion. SchulVerwaltung aktuell - Zeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement, (4(2023)), 104–105. FODOK

Ponte, J.P., Aguilar, M.S., Vondrová, N., Zehetmeier, S., Seleznyov, S. & van Bommel, J. (2023). Bridging the research-practice gap – a panel report. In , Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13) (S. 31–50). FODOK

Rotschnig, S. & Zehetmeier, S. (2023). Was Mentor*innen wissen und können (sollen) . In E. Windl, J. Dammerer & C. Wiesner (Hrsg.), Mentoring als Möglichkeitsraum (S. 74–83). Innsbruck, Wien, Bozen: StudienVerlag. FODOK

Schuster, A., Rauch, F., Lechner, C., Mewald, C., Oyrer, S., Zanin, R., Schweiger, C., Stieger, L. & Zehetmeier, S. (2023). Aktionsforschung: Vergangenheit - Gegenwart - neue Zukunft. FODOK

Zehetmeier, S. & Oberreiter, E. (2023). Editorial. SchulVerwaltung aktuell - Zeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement, (4(2023)), 97–97. FODOK

Zehetmeier, S. & Oberreiter, E. (Hrsg.) (2023). Supervision im schulischen Kontext. FODOK

2022

Dammerer, J. & Zehetmeier, S. (2022). Berufszufriedenheit durch Fort- und Weiterbildung von Lehrkräften. SchulVerwaltung aktuell - Zeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement, (1(2022)), 18–19. FODOK

Katschnig, T. & Zehetmeier, S. (2022). Editorial. SchulVerwaltung aktuell - Zeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement, (1(2022)), 1–2. FODOK

Katschnig, T. & Zehetmeier, S. (Hrsg.) (2022). SchulVerwaltung aktuell - Zeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement. Fortbildung. FODOK

Maaß, K., Zehetmeier, S., Weihberger, A. & Flößer, K. (2022). Analysing mathematical modelling tasks in light of citizenship education using the COVID‑19 pandemic as a case study. ZDM - The International Journal on Mathematics Education. FODOK

Oberreiter, E. & Zehetmeier, S. (2022). Teamsupervision als Impuls für QMS. Erziehung & Unterricht, 2022(3-4), 314–320. FODOK

2021

Oberreiter, E. & Zehetmeier, S. (2021). Teamsupervision als Impuls für QMS. Erziehung & Unterricht, 2021(9-10), 75–81. FODOK

Rauch, F., Schuster, A. & Zehetmeier, S. (2021). Aktionsforschung. Schulnahe Fort- und Weiterbildung von Lehrpersonen. Lernende Schule, 95(3), 26–28. FODOK

Zehetmeier, S., Potari, D. & Ribeiro, M. (2021). Mathematics teaching and mathematics teacher professional development. In S. Zehetmeier, D. Potari & M. Ribeiro (Hrsg.), Professional Development and Knowledge of Mathematics Teachers (S. 1–4). London: Routledge/Taylor & Francis Group. FODOK

Zehetmeier, S., Potari, D. & Ribeiro, M. (2021). Professional Development and Knowledge of Mathematics Teachers . FODOK

2020

Lerchster, R.E., Lackner, P. & Zehetmeier, S. (2020). Schulleitung zwischen Innovationsbedarf und Veränderungswiderstand. Erziehung & Unterricht, 44–55. FODOK

Zehetmeier, S. (2020). Das Wissen der Anderen. In C. Schörg & C. Sippl (Hrsg.), Die Verführung zur Güte (S. 243–256). Innsbruck, Wien, Bozen: StudienVerlag. FODOK

Zehetmeier, S. (2020). Mathematik: Freude am Denken. In F. Juritsch & L. Wölbitsch (Hrsg.), Forum Unterricht (S. 91–98). Klagenfurt: Hermagoras Mohorjeva. FODOK

2019

Hanfstingl, B., Rauch, F. & Zehetmeier, S. (Hrsg.) (2019). Lesson Study. FODOK

Hanfstingl, B., Rauch, F. & Zehetmeier, S. (2019). Lesson study, learning study and action research: are there more differences than a discussion about terms and schools? Educational Action Research, (27), 455–459. FODOK

Janik, T., Dalehefte, I.M. & Zehetmeier, S. (2019). On Research-based Teacher Education. In T. Janik, I. M. Dalehefte & S. Zehetmeier (Hrsg.), Supporting Teachers: Improving Instruction (S. 7–16). Münster, New York, München, Berlin: Waxmann. FODOK

Janik, T., Dalehefte, I.M. & Zehetmeier, S. (2019). Supporting Teachers: Improving Instruction. FODOK

Maaß, K., Flößer, K., Weihberger, A., Galloway, I., Zehetmeier, S., Nyström, P., Wagener, O., Chehlarova, T. & Gachev, G. (2019). How can we measure the impact of a PD activity? . http://stem-pd-net.eu/en/. Freiburg: European Network of STEM Professional Development Centres. FODOK

Rauch, F., Zehetmeier, S. & Posch, P. (2019). Educational Action Research. In O. Zuber-Skerritt & L. Wood (Hrsg.), Action Learning and Action Research (S. 111–126). Bingley: Emerald Group Publishing Limited. FODOK

Zehetmeier, S. (2019). Forschung zur Wirksamkeit von Lehrerfortbildung. In U. Steffens & P. Posch (Hrsg.), Lehrerprofessionalität und Schulqualität (S. 155–167). Münster: Waxmann Verlag GmbH. FODOK

Zehetmeier, S. (2019). Nachhaltige Wirkungen von Innovationen in der LehrerInnenfortbildung. In M. Kastner, J. Donlic, B. Hanfstingl & E. Jaksche-Hoffman (Hrsg.), Lernprozesse über die Lebensspanne (S. 37–52). Opladen, Farmington Hills: Verlag Barbara Budrich. FODOK

Zehetmeier, S. (2019). Leitfaden für qualitativ hochwertige STEM-Fortbildung. . http://stem-pd-net.eu/en/. Freiburg: European Network of STEM Professional Development Centres. FODOK

Zehetmeier, S. (2019). Innovationen und Widerstände im Bildungssystem. . 5 Minuten für … . Baden: Zentrum für lerneden Schulen (ZLS). FODOK

Zehetmeier, S. & Cooper, J. (2019). Mathematics Teacher Education and Professional Development. Newsletter of the European Mathematical Society, 2019(12), 48–49. FODOK

Zehetmeier, S., Grasser, M., Holzinger, A., Rauch, F., Schuster, A. & Wachter, A. (2019). Teacher Professional Development: Theoretical Considerations and Practical Examples. In T. Janik, I. M. Dalehefte & S. Zehetmeier (Hrsg.), Supporting Teachers: Improving Instruction (S. 17–33). Münster, New York, München, Berlin: Waxmann. FODOK

Zehetmeier, S., Rauch, F. & Schuster, A. (2019). Professionalisierung und Weiterbildung von Lehrkräften. In A. Habicher, T. Kosler, C. Lechner, C. Oberhauser, A. Oberrauch, M. Tursky-Philadelphy, F. Rauch & A. Schuster (Hrsg.), Nachhaltige Bildung (S. 248–255). Wien: PRAESENS VERLAGSgesmbH. FODOK

Zehetmeier, S., da Ponte, J.P., Brown, L., Buforn, A., Fauskanger, J., Friesen, M., Mellone, M. & Samkova, L. (2019). International perspectives on mathematics teacher professional development. In U. Jankvist, M. van den Heuvel-Panhuizen & M. Veldhuis (Hrsg.), Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (S. 3187–3190). Utrecht: Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University and ERME. FODOK

2018

Arztmann, D., Oschina, C., Rauch, F., Senger, H. & Zehetmeier, S. (2018). Das Projekt IMST: Interventionen in das Bildungssystem. In , Das Lernen von Lehrerinnen und Lehrern, Organisationen und Systemen (S. 291–309). Münster, New York, München, Berlin: Waxmann. FODOK

Isak, G. & Zehetmeier, S. (2018). Von der Aktionsforschung zur Lesson Study. In H. Altrichter, B. Hanfstingl, K. Krainer, M. Krainz-Dürr, E. Messner & J. Thonhauser (Hrsg.), Baustellen in der österreichischen Bildungslandschaft (S. 178–186). Münster, New York, München, Berlin: Waxmann. FODOK

Krainer, K., Zehetmeier, S., Hanfstingl, B., Rauch, F. & Tscheinig, T. (2018). Insights into scaling up a nation-wide learning and teaching initiative on various levels. Educational Studies in Mathematics, 102(3), 395–415. FODOK

Posch, P., Rauch, F. & Zehetmeier, S. (2018). Das Lernen von Lehrerinnen und Lehrern, Organisationen und Systemen. FODOK

Posch, P., Rauch, F. & Zehetmeier, S. (2018). Einleitung. In , Das Lernen von Lehrerinnen und Lehrern, Organisationen und Systemen (S. 11–14). Münster, New York, München, Berlin: Waxmann. FODOK

Rauch, F., Posch, P. & Zehetmeier, S. (2018). Das Lernen von Lehrerinnen und Lehrern, Organisationen und Systemen. Festschrift zum 60. Geburtstag von Konrad Krainer. FODOK

Zehetmeier, S. (2018). Ready-to-use Guide for High Quality STEM Professional Development. . http://stem-pd-net.eu/en/. Freiburg: European Network of STEM Professional Development Centres. FODOK

2017

Schuster, A., Rauch, F. & Zehetmeier, S. (2017). Successful Outcomes of Teacher Projects. In B. Hanfstingl & P. Ramalingam (Hrsg.), Educational Action Research. Austrian Model to India (S. 35–46). I.K. International Publishing House Pvt. Ltd. FODOK

Zehetmeier, S. (2017). Theoretische und empirische Grundlagen für eine innovative und nachhaltige Lehrer/innenfortbildung. In I. Kreis & D. E. Unterköfler-Klatzer (Hrsg.), Fortbildung Kompakt (S. 80–102). Innsbruck, Wien, Bozen: StudienVerlag. FODOK

Zehetmeier, S. (2017). Researching the sustainable impact of professional development programmes. In T. Dooley & G. Gueudet (Hrsg.), Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1-5, 2017) (S. 3019–3029). Dublin: DCU Institute of Education. FODOK

Zehetmeier, S., Brown, L., Mellone, M., Santos, L. & Karagoz Akar, G. (2017). International research on mathematics teacher education and professional development. In T. Dooley & G. Gueudet (Hrsg.), Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1-5, 2017) (S. 2800–2803). Dublin: DCU Institute of Education. FODOK

Zehetmeier, S., Rauch, F. & Schuster, A. (2017). Teacher Professional Development Based on Action Research. In B. Hanfstingl & P. Ramalingam (Hrsg.), Educational Action Research. Austrian Model to India (S. 3–15). I.K. International Publishing House Pvt. Ltd. FODOK

Zehetmeier, S., Rösken-Winter, B., Potari, D. & Ribeiro, M. (2017). Proceedings of the Third ERME Topic Conference on Mathematics Teaching, Resources and Teacher Professional Development (ETC3, October 5 to 7, 2016). FODOK

Zehetmeier, S., Rösken-Winter, B., Potari, D. & Ribeiro, M. (2017). Researching Mathematics Teaching, Resources and Teacher Professional Development. In S. Zehetmeier, B. Rösken-Winter, D. Potari & M. Ribeiro (Hrsg.), Proceedings of the Third ERME Topic Conference on Mathematics Teaching, Resources and Teacher Professional Development (ETC3, October 5 to 7, 2016) (S. 2–3). Berlin: Humboldt-Universität zu Berlin (UBER). FODOK

2016

Zehetmeier, S. (2016). Mathematics teacher education and professional development. In K. Krainer & N. Vondrová (Hrsg.), Proceedings of the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9, 4-8 February 2015) (S. 2730–2733). Prague: Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME. FODOK

Zehetmeier, S., Rösken-Winter, B., Potari, D. & Ribeiro, M. (2016). Mathematics Teaching, Resources and Teacher Professional Development. Newsletter of the European Mathematical Society, 46–47. FODOK

2015

Zehetmeier, S. (2015). Sustaining and scaling up the impact of professional development programmes. ZDM - The International Journal on Mathematics Education, 47(1), 117–128. FODOK

Zehetmeier, S., Andreitz, I., Erlacher, W. & Rauch, F. (2015). Researching the impact of teacher professional development programmes based on action research, constructivism, and systems theory. Educational Action Research, 1–16. FODOK

Zehetmeier, S., Piok, M., Höller, K., Sendova, J., Gehring, C. & Ulm, V. (2015). Concepts for In-Service Mathematics Teacher Education: Examples from Europe. In C. Gehring & V. Ulm (Hrsg.), Developing Key Competencies by Mathematics Education (S. 23–33). University of Bayreuth. FODOK

2014

Altrichter, H., Feindt, A. & Zehetmeier, S. (2014). Lehrerinnen und Lehrer erforschen ihren Unterricht: Aktionsforschung. In E. Terhart, H. Bennewitz & M. Rothland (Hrsg.), Handbuch der Forschung zum Lehrerberuf. 2., vollständig überarbeitete und erweiterte Auflage (S. 285-307). Münster: Waxmann.

Potari, D., Berg, C., Charalambous, C., Figueiras, L., Hospesova, A., Ribeiro, M., Santos, L., Skott, J. & Zehetmeier, S. (2014). From a study of teaching practices to issues in teacher education. In B. Ubuz, C. Haser, & M. Mariotti (Eds.), Proceedings of the Eighth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME8) (pp. 2896-2907). Ankara, Turkey: Middle East Technical University.

Rauch, F., Zehetmeier, S. & Erlacher, W. (2014). 30 Years of Educational Reform Through Action Research: Traces in the Austrian School System. In T. Stern, A. Townsend, F. Rauch & A. Schuster (Eds.), Action Research, Innovation and Change. International perspectives across disciplines (pp. 27-42). London, UK: Routledge.

Stübi, C., Döring, B., Fischer, C., Koch, A., Rieck, K., Rönnebeck, S., Stadler, M. & Zehetmeier, S. (2014). How can professional teachers improve science and mathematics teaching? In C. Constantinou, N. Papadouris & A. Hadjigeorgiou (Eds.), Science Education Research For Evidence-based Teaching and Coherence in Learning (E-Book). Nicosia, Cyprus: European Science Education Research Association.

Zehetmeier, S. (2014). Action research as a stimulus for teachers to reflect on their professional development. In K. Kikis-Papadakis, F. Chaimala & R. Papanastasiou (Eds.), Enhancing Innovation and Creativity in Science Teaching (pp. 58-63). Heraklion, Greece: Institute of Applied & Computational Mathematics.

Zehetmeier, S. (2014). Qualität und Evaluation: Plastikwörter oder Schlüsselbegriffe des Schulsystems? SchulVerwaltung aktuell - Zeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement, 2(1), 4-5.

Zehetmeier, S. (2014). The others' voice. Availing other disciplines' knowledge about sustainable Impact of professional development programmes. The Mathematics Enthusiast, 11(1), 173-196.

Zehetmeier, S. (2014). What can we learn from other disciplines about the sustainable impact of professional development programmes? In B. Ubuz, C. Haser & M. Mariotti (Eds.), Proceedings of the Eighth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME8) (pp. 3297-3306). Ankara, Turkey: Middle East Technical University.

Zehetmeier, S. (2014). Output-Orientierung, Kompetenz-Orientierung und Qualitätsmanagement: Eine kritische Betrachtung zentraler Konzepte der aktuellen Bildungsdiskussion. news&science, 36/37(1/2), 35-37.

Zehetmeier, S. (2014). Wie kommt Neues ins System? Orientierungswissen für dynamische Innovationsprozesse. news&science, 38(3), 16-19.

Zehetmeier, S. (2014). Konzepte und Strategien der aktuellen Bildungsdiskussion. In T. Wörz & J. Lecheler, (Hrsg.), Coaching im Nachwuchsleistungssport – Stärken stärken, Defizite beheben und Drop-Outs reduzieren (S. 15-20). Lengerich: Pabst.

Zehetmeier, S. (2014). Konzepte und Strategien der aktuellen Bildungsdiskussion. In Salzburger-Schul-Sport-Modell (SSM) (Hrsg.), Internationales Symposium „Coaching im Nachwuchsleistungssport“ (75 min). Salzburg: SSM.

2013

Krainer, K. & Zehetmeier, S. (2013). Inquiry-based learning for students, teachers, researchers, and representatives of educational administration and policy: reflections on a nation-wide initiative fostering educational innovations. ZDM - The International Journal on Mathematics Education, 45(6), 875-886.

Zehetmeier, S. & Krainer, K. (2013). Das Projekt IMST in Österreich. In S. Bernholt (Hrsg.), Inquiry-based Learning - Forschendes Lernen (S. 173-175). Kiel: IPN.

Zehetmeier, S. & Krainer, K. (2013). Researching the sustainable impact of professional development programmes on participating teachers' beliefs. In Y. Li & J. N. Moschkovich (Eds.), Proficiency and beliefs in learning and teaching mathematics (pp. 139-155). Rotterdam, The Netherlands: Sense Publishers.

Zehetmeier, S. (2013). Aktionsforschung im Lehrberuf. Erziehung & Unterricht, 163(3-4), 202-208.

Zehetmeier, S. (2013). Perfektion und Qualität an der Schule. In Pädagogische Hochschule Kärnten (Hrsg.), Sinn und Perfektion (70 min). Klagenfurt: Pädagogische Hochschule Kärnten.

Zehetmeier, S. (2013). Qualität und Evaluation als zentrale Aspekte der Unterrichts- und Schulentwicklung. IMST Newsletter, 12(40), 4-5.

2012

Krainer, K. & Zehetmeier, S. (2012). Mathematikdidaktik als herausfordernde Wissenschaft – oder: Zur Komplexität des Lehrens und Lernens von Mathematik sowie des Erforschens desselben. In W. Blum, R. Borromeo Ferri & K. Maaß (Hrsg.), Mathematikunterricht im Kontext von Realität, Kultur und Lehrerprofessionalität (S. 376-380). Wiesbaden: Springer.

Zehetmeier, S. (2012). As Time Goes By: What remains from teachers' professional development? Quaderni di Ricerca in Didattica (Mathematics), 22(1), 308-311.

2011

Zehetmeier, S. & Krainer, K. (2011). Ways of promoting the sustainability of mathematics teachers' professional development. ZDM - The International Journal on Mathematics Education, 43(6/7), 875-887.

Zehetmeier, S. & Krainer, K. (2011). How to promote sustainable professional development? In M. Pytlak, T. Rowland & E. Swoboda (Eds.), Proceedings of the Seventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 7), 9-13 February 2011, Rzeszów, Poland (pp. 2868-2877). Rzeszów: University of Rzeszów.

Zehetmeier, S. (2011). Qualität und Evaluation definieren und implementieren. Jahresbericht 2010_11 des Instituts für Schulentwicklung und Schulmanagement (S. 10-11). Graz: Pädagogische Hochschule.

2010

Posch, P. & Zehetmeier, S. (2010). Aktionsforschung in der Erziehungswissenschaft. In S. Maschke & L. Stecher (Hrsg.), EEO - Enzyklopädie Erziehungswissenschaft Online (45 S.). Weinheim: Juventa.
Link

Zehetmeier, S. (2010). Aktionsforschung in der Lehrerfortbildung: Was bleibt? In F. H. Müller, A. Eichenberger, M. Lüders & J. Mayr (Hrsg.), Lehrerinnen und Lehrer lernen - Konzepte und Befunde zur Lehrerfortbildung (S. 197-211). Münster: Waxmann.

Zehetmeier, S. (2010). Wie (lange) wirkt Fortbildung? In T. Janik & P. Knecht (Hrsg.), New Pathways in the Professional Development of Teachers - Neue Wege in der Professionalisierung von Lehrer/-inne/-n (S. 73-80). Wien: LIT.

Zehetmeier, S. (2010). The sustainability of professional development. In V. Durand-Guerrier, S. Soury-Lavergne & F. Arzarello (Eds.), Proceedings of the Sixth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (pp. 1951-1960). Lyon: Institut national de recherche pédagogique (INRP).

2009

Krainer, K., Hanfstingl, B. & Zehetmeier, S. (Hrsg.) (2009). Fragen zur Schule – Antworten aus Theorie und Praxis. Innsbruck: Studienverlag.

Krainer, K., Pelzelmayer, H. & Senger, H. (2009). IMST im Spannungsfeld von Wissenschaft, Schulpolitik und Praxis. In K. Krainer, B. Hanfstingl & S. Zehetmeier (Hrsg.), Fragen zur Schule - Antworten aus Theorie und Praxis (S. 333-348). Innsbruck: Studienverlag.

Zehetmeier, S. & Schuster, A. (2009). Wie kann Lehrerfortbildung nachhaltig wirksam werden? In K. Krainer, B. Hanfstingl, & S. Zehetmeier (Hrsg.), Fragen zur Schule – Antworten aus Theorie und Praxis (S. 239-255). Innsbruck: Studienverlag.

Zehetmeier, S. (2009). Analysing the impact of teachers' research in their classrooms. In F. Spagnolo (Ed.), Proceedings CIEAEM 61 - Montréal, Quebéc, Canada, July 26-31, 2009 (pp. 455-458). Palermo, Italy: Department of Mathematics, University of Palermo.

2008

Krainer, K. & Zehetmeier, S. (2008). What do we know about the sustainability of professional development programmes? Paper presented in Discussion Group 7 at ICME 11 in Monterrey, Mexico (July 7, 2008).

Lerman, S. & Zehetmeier, S. (2008). Face-to-face communities and networks of practising mathematics teachers. In K. Krainer & T. Wood (Eds.), International handbook of mathematics teacher education, Vol. 3: Participants in mathematics teacher education: Individuals, teams, communities and networks (pp. 133-154). Rotterdam, The Netherlands: Sense Publishers.

Zehetmeier, S. (2008). Zur Nachhaltigkeit von Lehrerfortbildung. Dissertation. Klagenfurt: Alpen-Adria-Universität Klagenfurt.

Zehetmeier, S. (2008). Zur Nachhaltigkeit von Lehrer/innenfortbildung. Journal für Mathematik-Didaktik, 29(3/4), 306-307.

2007

Rauch, F., Kreis, I. & Zehetmeier, S. (2007). Unterstützung durch Begleitung und Vernetzung. Ergebnisse nach vier Jahren Betreuungsarbeit. In F. Rauch & I. Kreis (Hrsg.), Lernen durch fachbezogene Schulentwicklung (S. 253-269). Innsbruck: Studienverlag.

Zehetmeier, S. (2007). Wirkungen von Schulentwicklung. In K. Krainer, J. Mayr, R. Müller, & A. Turner (Hrsg.), IUS Jahresbericht 2006 (S. 27-28). Klagenfurt: IUS.

Zehetmeier, S. (2007). Die Rolle der Lehrer/innenfortbildung für die Professionalitätsentwicklung. IMST Newsletter, 6(22), 14.

2006

Zehetmeier, S. (2006). Evaluation am BRG Hamerlingstraße, Linz. IMST Newsletter, 5(18), 16.

Zehetmeier, S. (2006). Lasting effects of a professional development initiative. In J. Novotná, H. Moraová, M. Krátká, & N. Stehlíková (Hrsg.). Proceedings of the 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 1 (S. 432). Prag: PME.

Zehetmeier, S. (2006). Miniatur: GRG10 Ettenreichgasse, Wien. In Miniaturen zu IMST² (S. 4-10). Klagenfurt: IUS.

Zehetmeier, S. (2006). Miniatur: BRG18 Schopenhauerstraße, Wien. In Miniaturen zu IMST² (S. 22-29). Klagenfurt: IUS.

Zehetmeier, S. (2006). Miniatur: BRG Hamerlingstraße, Linz. In Miniaturen zu IMST² (S. 29-37). Klagenfurt: IUS.

Zehetmeier, S. (2006). Was bleibt? Nachhaltige Wirkungen des IMST²-Shwerpunktprogramms „Schulentwicklung“ am BRG18 in Wien. In K. Krainer, M. Krainz-Dürr, & J. Hödl-Weißenhofer (Hrsg.), IUS Jahresbericht 2005 (S. 34-35). Klagenfurt, Wien: IUS.

Zehetmeier, S. (2006). The learning of individuals and systems: results of a professional development initiative (4 pp.). Online unter http://ktl.jyu.fi/img/portal/6090/ZEHETMEIERYESS3T.pdf?cs=1150444003 [2013-12-13].

2005

Zehetmeier, S. & Krainer, K. (2005). Rezension Handbuch Lehrerbildung. Journal für Mathematik-Didaktik, 26(3/4), 282-294.

2004

Stadler, H., Soswinski, S., Zehetmeier, S. & Jungwirth, H. (2004). Arbeit mit den Schulen. In IUS (Hrsg.), Ergebnisbericht zum Projekt IMST 2002/03 (S. 291-303). Klagenfurt: IUS.

Zehetmeier, S. (2004). Bunte Flecken im grauen Nebel. IMST Newsletter, 4(13), 6.

Zehetmeier, S. (2004). ISTRON und Schulentwicklung. Lernende Schule, 7(28), 56.

Zehetmeier, S. (2004). MUED und Schulentwicklung. Lernende Schule, 7(28), 56.

Zehetmeier, S. (2004). Vergleichende Analyse der Innovationen. In Ergebnisbericht zum Projekt IMST² 2002/03 (S. 194-201). Klagenfurt: Universität Klagenfurt.

2003

Stadler, H., Soswinski, S. & Zehetmeier, S. (2003). Der Unterricht als Spannungsfeld zwischen Konstruktion und Instruktion. IMST Newsletter, 2(5), 8.

Stadler, H., Soswinski, S. & Zehetmeier, S. (2003). Vergleichende Analyse der Innovationen. In Ergebnisbericht zum Projekt IMST² 2001/02 (S. 188-198). Klagenfurt: Universität Klagenfurt.

2002

Zehetmeier, S. (2002). Funktionen im Mathematikunterricht. Zulassungsarbeit zum Staatsexamen. Regensburg: Universität Regensburg.