DE/EN
2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001 | 2000 | 1999 | 1998 | 1997 | 1996 | 1995 | 1994 | 1993 | 1992 | 1991 | 1990 | 1989 | 1988 | 1987 | 1986 | 1985 | 1984 | 1983 | 1982 | 1981 | 1980 | 1979 | 1978 | 1977 | 1974 | 1973 | 1971 | 1969 | 1968 | 1967 | 0 |

2011

Benke, G. & Senger, H. (2011). Editorial. IMST Newsletter, 10(36), 1.

Benke, G. (2011). Fibonacci. IMST Newsletter, 10(36), 2.

Benke, G. (2011). Kooperationspartner im Ausland. IMST Newsletter, 10(36), 23-24.

Benke, G. (2011). Forschendes Lernen in Europa. Erziehung & Unterricht, 284-288.

Brauckmann, S. & Pashiardis, P. (2011). Contextual framing for school leadership training. Empirical findings from the Commonwealth Project on Leadership Assessment- and Development (CO-LEAD). Journal of Management Development, 31(1), 18–33.

Brauckmann, S. & Pashiardis, P. (2011). A validation study of the leadership styles of a holistic leadership theoretical framework. Journal for Educational Research [Taiwan], 206, 112-118.

Brauckmann, S. & Pashiardis, P. (2011). A validation study of the leadership styles of a holistic leadership theoretical framework. International Journal of Educational Management, 25(1), 11–32.

Diem-Wille, G. (2011). The Early Years of Life - Psychoanalytical Development Theory According to Freud, Klein, and Bion. London: Karnac.

Education Committee of the EMS (including K. Krainer) (2011). "Solid findings" in Mathematics Education. Newsletter of the European Mathematical Society, (81), September 2011, 46-48.

Education Committee of the EMS (including K. Krainer) (2011). Do Theorems Admit Exceptions? Solid Findings in Mathematics Education on Empirical Proof Schemes. Newsletter of the European Mathematical Society, (82), December 2011, 50-53.

Fenkart, G., Krainer, K. & Schneider, E. (2011). Austrian Educational Competence Centres (AECC). In Österreichische Universitätskonferenz (Hrsg.), Best Spirit : Best Practice. Lehramt an österreichischen Universitäten (S. 296-297). Wien: Braumüller.

Fenkart, G., Krainer, K., Masel, E., Mayr, J., Mittermeir, R., Nicolini, M., Niederdorfer, M., Rabenstein-Moser, H., Struger, J., Wakounig, V. & Wintersteiner, W. (2011). Einüben in “Vielsprachigkeit”. Über das Universitäre der LehrerInnenbildung. In Österreichische Universitätskonferenz (Hrsg.), Lehramt an Österreichischen Universitäten. Best Spirit : Best Practice (S. 280-288). Wien: Braumüller.

Hyry-Beihammer, E. K. (2011). Master-apprentice relation in music teaching: from a secret garden to a transparent modelling. Nordic Research in Music Education Yearbook Vol. 12, 161-178. Available as electronic. Online unter http://brage.bibsys.no/nmh/handle/URN:NBN:no-bibsys_brage_28444 [2013-10-05].

Hyry-Beihammer, E. K. (2011). Narratives in teaching practice – Matti Raekallio as narrator in his piano lessons. Music Education Research, 13(2), 199–209.

Hübner, R., Binter, K. & Hübner, R. (2011). Reakademisierung der Lehre an der IFF am Beispiel des Instituts für Interventionsforschung und Kulturelle Nachhaltigkeit. FODOK

Hübner, R. & Hübner, R. (2011). Sustainable Culture - A Contrast to an Efficiency Society. In B. G., N. G.L. & P. O. (Hrsg.), Sustainable Development - The Cultural Perspective. Concepts - Aspects - Examples. (S. 205–221). Berlin: Edition Sigma. FODOK

Hübner, R. & Hübner, R. (2011). Die Ware und das Ich. Forum Ware, 1–11. FODOK

Hübner, R. & Hübner, R. (2011). Graue (versteckte) Energie - ein unterschätztes Konzept zwischen ökologischer Notwendigkeit und kultureller Anschlussfähigkeit. In , Nachhaltige Entwicklung international (S. 229–248). Berlin: Edition Sigma. FODOK

Hübner, R. & Hübner, R. (2011). Material Goods and Individuation Processes. In P. O., A. I. & B. G. (Hrsg.), Karlsruher Studien Technik und Kultur (S. 121–141). Karlsruhe: KIT Scientific Publishing. FODOK

Krainer, K. & Mayr, J. (2011). Aus vier Säulen eine interdisziplinäre Lerngemeinsamkeit entwickeln. Oder: Ingredienzien für erfolgreiche Aus- und Fortbildung. In Zentrum für Friedensforschung und Friedenspädagogik & Österreichisches Kompetenzzentrum für Deutschdidaktik (Hrsg.), Miniaturen. Festschrift für Werner Wintersteiner zum 60. Geburtstag (S. 54-56). Klagenfurt: Drava.

Krainer, K. (2011). Teachers as stakeholders in mathematics education research. In B. Ubuz (Ed.), Proceedings of the 35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Volume 1 (pp. 47-62). Ankara, Turkey: Middle East Technical University.

Krainer, K. (2011). Brückenbauer für das Leben. In M. - L. Braunsteiner & K. Allabauer (Hrsg.), Zwischenrufer. Festschrift für Erwin Rauscher (S. 54). St. Pölten: Residenz. (ISBN: 978-3-7017-3256-2)

Krainer, K. (2011). Innovationen Machen Schulen Top (IMST). In Österreichische Universitätskonferenz (Hrsg.), Best Spirit : Best Practice (S. 299-300). Wien: Braumüller.

Lerchster, R.E. & Lerchster, R.E. (2011). Von Lebenswerken und blutenden Herzen. Die Übergabe in Familienunternehmen der Toursimusbranche. Ein Interventionsforschungsprojekt. FODOK

Mayr, J. & Nieskens, B. (Hrsg.) (2011). Ein Lehramtsstudium beginnen: Laufbahnberatung, Bewerberauswahl und erste Schritte im Qualifizierungsprozess (Lehrerbildung auf dem Prüfstand, 4(1), Themenheft). Landau: Verlag Empirische Pädagogik.

Mayr, J. & Nieskens, B. (2011). Ein Lehramtsstudium beginnen: Laufbahnberatung, Bewerberauswahl und erste Schritte im Qualifizierungsprozess. Editorial. Lehrerbildung auf dem Prüfstand, 4(1), 1-7.

Mayr, J. (2011). Klassen kompetent führen. Der Linzer Diagnosebogen zur Klassenführung. In W. Endres et al. (Hrsg.), Lernklima in der Sekundarstufe. Unterrichtsideen mit Kopiervorlagen. Methoden-Magazin (Bd. 10, S. 83-92). Weinheim: Beltz.

Mayr, J. (2011). Der Persönlichkeitsansatz in der Lehrerforschung. Konzepte, Befunde und Folgerungen. In E. Terhart, H. Bennewitz & M. Rothland (Hrsg.), Handbuch der Forschung zum Lehrerberuf (S. 125-148). Münster: Waxmann.

Mayr, J. (2011). Klassen führen lernen – mithilfe des Linzer Diagnosebogens zur Klassenführung. Unterricht Pflege, 16(4), 2-8.

Müller, F. H., Andreitz, I., Krainer, K. & Mayr, J. (2011). Effects of a Research-Based Learning Approach in Teacher Professional Development. In Y. Li & G. Kaiser (Eds), Expertise in Mathematics Instruction: An International Perspective (pp. 131-149). New York: Springer.

Nieskens, B., Mayr, J. & Meyerdierks, I. (2011). CCT - Career Counselling for Teachers: Evaluierung eines Online-Beratungsangebots für Studieninteressierte. Lehrerbildung auf dem Prüfstand, 4(1), 8-32.

Pashiardis, P. & Brauckmann, S. (2011). School leadership and its effects on student achievement. International Journal of Educational Management, 25(1).

Pashiardis, P. & Brauckmann, S. (2011). Guest editorial. International Journal of Educational Management, 25(1), 7-10.

Rauch, F. & Dulle, M. (2011). Auf dem Weg zu einer nachhaltigen Schulkultur - 15. Jahre ÖKOLOG-Programm, 10 Jahre Netzwerk ÖKOLOG. Wien: BMUKK.

Rauch, F. & Posch, P. (2011). Das Fortbildungsprogramm "Pädagogik und Fachdidaktik für LehrerInnen" (PFL). In: Universitäre Plattform für LehrerInnenbildung, Konferenz der Senatsvorsitzenden der Österreichischen Rektorenkonferenz & Österreichische Universitätskonferenz (Hrsg.), Best Spirit: Best Practice. Lehramt an österreichischen Universitäten (S. 298-299). Wien: Braumüller.

Rauch, F. & Steiner, R. (2011). Bildung für nachhaltige Entwicklung. In G. Hösch-Schagar, B. Karre & E. Mayerhofer (Hrsg.), Ernte und Aussaat. (S. 51-68). Wien: LIT.

Rauch, F. (2011). Gesundheitsförderung durch Schulentwicklung. Aspekte einer nachhaltigen Entwicklung. Schulmagazin 5-10, 7/2011, 7-10.

Rauch, F. (2011). Practitioner Research and In-Service University Courses: Theoretical Concepts and Evaluation. In: M. S. Khine & I. M. Saleh (Eds.), Practitioner Research: Teachers' Investigations in Classroom Teaching (pp. 51-66). New York: Nova Publishers.

Strauß, S., Benke, G., Khan-Svik, G. & Krainz-Dürr, M. (2011). Portrait einer "Europäischen Volksschule". In I. Schrittesser, A. Fraundorfer & M. Krainz-Dürr (Hrsg.), Innovative Learning Environments. Fallstudien zu pädagogischen Innovationsprozessen (S. 66-79). Wien: Facultas.

Sturm, T. (2011). Differenzkonstruktionen in unterrichtlichen Praktiken. In P. Flieger & V. Schönwiese (Hrsg.), Menschenrechte, Integration, Inklusion. Aktuelle Perspektiven aus der Forschung (S. 99-104). Bad Heilbrunn: Klinkhardt.

Sturm, T. (2011). Inklusion als unterrichtliches Moment. Erziehung & Unterricht, 161(7-8), 796-803.

Thomas, A. E. & Müller, F. H. (2011). Skalen zur motivationalen Regulation beim Lernen von Schülerinnen und Schülern. Skalen zur akademischen Selbstregulation von Schüler/innen SRQ-A [G] (überarbeitete Fassung). Wissenschaftliche Beiträge aus dem Institut für Unterrichts- und Schulentwicklung Nr. 5. Klagenfurt: Alpen-Adria-Universität.
Link

Zehetmeier, S. & Krainer, K. (2011). Ways of promoting the sustainability of mathematics teachers' professional development. ZDM - The International Journal on Mathematics Education, 43(6/7), 875-887.

Zehetmeier, S. & Krainer, K. (2011). How to promote sustainable professional development? In M. Pytlak, T. Rowland & E. Swoboda (Eds.), Proceedings of the Seventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 7), 9-13 February 2011, Rzeszów, Poland (pp. 2868-2877). Rzeszów: University of Rzeszów.

Zehetmeier, S. (2011). Qualität und Evaluation definieren und implementieren. Jahresbericht 2010_11 des Instituts für Schulentwicklung und Schulmanagement (S. 10-11). Graz: Pädagogische Hochschule.