DE/EN
2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001 | 2000 | 1999 | 1998 | 1997 | 1996 | 1995 | 1994 | 1993 | 1992 | 1991 | 1990 | 1989 | 1988 | 1987 | 1986 | 1985 | 1984 | 1983 | 1982 | 1981 | 1980 | 1979 | 1978 | 1977 | 1974 | 1973 | 1971 | 1969 | 1968 | 1967 | 0 |

2017

Adler, J., Yang, Y., Borko, H., Krainer, K. & Patahuddin, S. (2017). Topic Study Group No. 50: In-Service Education, and Professional Development of Secondary Mathematics Teachers. In G. Kaiser (Hrsg.), Proceedings of the 13th International Congress on Mathematical Education (S. 609–612). Berlin: Springer. FODOK

Andreitz, I., Müller, F.H. & Wieser, M. (2017). Die Bedeutung der Motivation für Fort- und Weiterbildung von Lehrkräften. In I. Kreis & D. E. Unterköfler-Klatzer (Hrsg.), Fortbildung Kompakt (S. 103–118). Innsbruck, Wien, Bozen: StudienVerlag. FODOK

Benke, G. (2017). How much Autonomy do Students Need? In , Conference Proceedings. New Perspectives in Science Education. 6th Edition. libreriauniversitaria.it. FODOK

Brauckmann, S. (2017). Von den Taten vor den Daten - Anmerkungen zum evidenzbasierten Schulleitungshandeln . Info Spezial , 20–21. FODOK

Brauckmann, S. & Altrichter, H. (2017). Die Rolle von Schulleitung im Kontext Neuer Steuerung - Mehrdeutigkeit von Schulleitungshandeln . SchulVerwaltung aktuell - Zeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement, (2), 36–39. FODOK

Brauckmann, S. & Böse, S. (2017). Picking up the pieces? Zur Rolle der Schulleitung beim Turnaround – Ansätze und empirische Erkenntnisse . In V. Manitius & P. Dobbelstein (Hrsg.), Schulentwicklungsarbeit in herausfordernden Lagen (S. 85–103). Münster, New York, München, Berlin: Waxmann. FODOK

Demarle-Meusel, H., Sabitzer, B. & Sylle, J. (2017). The Teaching-Learning-Lab - Digital Literacy and Computational Thinking for Everyone. In P. Escudeiro, G. Costagliola, S. Zvacek, J. Uhomoibhi & B. M. McLaren (Hrsg.), Proceedings of the 9th International Conference on Computer Supporded Education CSEDU 2017, Porto, Portugal, 21 - 23 April, 2017 (S. 166–170). Setubal: SciTePress - Science and Technology Publications. FODOK

Egner, H., Falkner, J., Jungmeier, M. & Zollner, D. (2017). Institutionalizing cooperation between biosphere reserves and universities. The example of Science_Link Nockberge. eco.mont - Journal on Protected Mountain Areas Research, 2, 77–80. FODOK

Hanfstingl, B., Dulle, M. & Ramalingam, P. (2017). Austrian and Indian School Culture. In B. Hanfstingl & P. Ramalingam (Hrsg.), Educational Action Research. Austrian Model to India (S. 241–258). I.K. International Publishing House Pvt. Ltd. FODOK

Hanfstingl, B. & Müller, F.H. (2017). Students’ Learning motivation and teachers’ motivation to teach: Some results from the research on the IMST program. In B. Hanfstingl & P. Ramalingam (Hrsg.), Educational Action Research. Austrian Model to India (S. 47–60). I.K. International Publishing House Pvt. Ltd. FODOK

Hanfstingl, B., Posch, P. & Ramalingam, P. (2017). Action Research in India and Austria – current problems and possible future directions. In B. Hanfstingl & P. Ramalingam (Hrsg.), Educational Action Research. Austrian Model to India (S. 259–284). I.K. International Publishing House Pvt. Ltd. FODOK

Hanfstingl, B. & Ramalingam, P. (2017). Educational Action Research. Austrian Model to India. FODOK

Hübner, R. (2017). Nachhaltigkeit im Alltag zwischen Ideologie, Aktionismus und Wissenschaft. FODOK

Jungmeier, M. & Pichler-Koban, C. (2017). Alpine parks between yesterday and tomorrow. A conceptual history of Alpine national parks via tourism in charismatic parks in Austria, Germany and Switzerland. eco.mont - Journal on Protected Mountain Areas Research, Vol.9, 19–26. FODOK

Jungmeier, M., Rauch, F., Hübner, R. & Elmenreich, W. (2017). Aporetische Konflikte – Lernpotenziale im Bereich Bildung für nachhaltige Entwicklung Illustrationen am Beispiel nachhaltiger Regionalentwicklung . SOCIENCE - Journal of Science-Society Interfaces, 1, 57–63. FODOK

Krainer, K. (2017). Introduction: “The Lesson Plan is Only the Teacher’s Hypothesis of Students’ Learning”. In R. Huang & Y. Li (Hrsg.), Teaching and learning through variation (S. 209–212). Rotterdam: Sense Publishers. FODOK

Krainer, K., Bruneforth, M., Eder, F., Schreiner, C., Seel, A. & Spiel, C. (2017). Die nationale Bildungsberichterstattung in Österreich. Genese und exemplarische Einblicke. Schulmanagement. Die Fachzeitschrift für Schul- und Unterrichtsentwicklung, (5), 35–38. FODOK

Krainer, K., Rauch, F. & Senger, H. (2017). The IMST Project: Reflections on a Nation-Wide Initiative Fostering Educational Innovation. In B. Hanfstingl & P. Ramalingam (Hrsg.), Educational Action Research. Austrian Model to India (S. 16–34). I.K. International Publishing House Pvt. Ltd. FODOK

Kucher, V. & Rulofs, M. (2017). Die "LehrerInnenbildung Neu" in Österreich: Was bringt sie mit sich? Kooperative Strukturen als Eckpfeiler der neuen Lehramtsausbildung. Schulverwaltung spezial, (5), 203–205. FODOK

Lerchster, R.E. (2017). Chancen und Spannungsfelder von Beratung der Governance. FODOK

Lerchster, R.E. & Heintel, P. (2017). Facebook or loss of face? Zur Grenzdialektik direkter versus virtueller (indirekter) Kommunikation am Beispiel der Gruppendynamik. Gruppe. Interaktion. Organisation. Zeitschrift für angewandte Organisationspsychologie, 48(2), 91–102. FODOK

Lerchster, R.E. & Heintel, P. (2017). Facebook or loss of face? Zur Grenzdialektik direkter versus virtueller (indirekter) Kommunikation am Beispiel der Gruppendynamik. Gruppe. Interaktion. Organisation. Zeitschrift für angewandte Organisationspsychologie, 48(2), 91–102. FODOK

Lerchster, R.E., Lackner, P. & Brauckmann, S. (2017). Vom Verständnis eines reformpolitischen Schlagwortes - Schulautonomie aus Sicht österreichischer Schulleiterinnen und Schulleiter. Schulmanagement. Die Fachzeitschrift für Schul- und Unterrichtsentwicklung, (6), 33–35. FODOK

Lerchster, R.E. & Ukowitz, M. (2017). On the Significance of Communication and Organization in a Culture of Innovation. In B. Hanfstingl & P. Ramalingam (Hrsg.), Educational Action Research. Austrian Model to India (S. 73–87). I.K. International Publishing House Pvt. Ltd. FODOK

Lermer, S., Mayr, J. & Nieskens, B. (2017). Reflektieren vor dem Studieren: Online-Beratung und Praktikum als Einstieg in die Lehrerlaufbahn. In C. Berndt, T. Häcker & T. Leonhard (Hrsg.), Reflexive Lehrerbildung revisited. Traditionen – Zugänge – Perspektiven (S. 105-115). Klinkhardt: Bad Heilbrunn.

Mayr, J., Lenske, G. & Pflanzl, B. (2017). Chaos in der 7c: Gute Klassenführung ist kein Allheilmittel, aber sie wirkt. In B. Nieskens & F. Nieskens (Hrsg.), Persönliche Krisen im Lehrerberuf: erkennen, überwinden, vorbeugen (S. 137-160). Berlin: Cornelsen.

Müller, F.H. (2017). Buchbesprechung: Tarnai, Ch. & Hartmann, F. G. (2016). Berufliche Interessen – Beiträge zur Theorie von J. Holland. Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie, 59(2), 110–112. FODOK

Neubauer, A., Koschmieder, C., Krammer, G., Mayr, J., Müller, F.H., Pflanzl, B., Pretsch, J. & Schaupp, H. (2017). TESAT – Ein neues Verfahren zur Eignungsfeststellung und Bewerberauswahl für das Lehramtsstudium. Kontext, Konzept und erste Befunde. Zeitschrift für Bildungsforschung, 7(1), 5–21. FODOK

Rauch, F. (2017). Education for Sustainable Development: Competences and Networks. DARUNA, 44, 72–84. FODOK

Rauch, F. (2017). Editorial. Educational Action Research Journal, 25(1). FODOK

Rauch, F. (2017). Editorial. Educational Action Research Journal, 25(1), 1–2. FODOK

Rauch, F. & Wallner, W. (2017). Professionalisierung durch Aktionsforschung in Universitätslehrgängen: Konzepte und Evaluationsergebnisse der Lehrgänge PFL, ProFiL und BINE. In I. Kreis & D. E. Unterköfler-Klatzer (Hrsg.), Fortbildung Kompakt (S. 132–149). Innsbruck, Wien, Bozen: StudienVerlag. FODOK

Schuster, A., Rauch, F. & Zehetmeier, S. (2017). Successful Outcomes of Teacher Projects. In B. Hanfstingl & P. Ramalingam (Hrsg.), Educational Action Research. Austrian Model to India (S. 35–46). I.K. International Publishing House Pvt. Ltd. FODOK

Stern, T. (2017). Report about the World Congress for Knowledge Democracy in Cartagena 17th of June 2017. Online unter https://arnawebsite.org /wp-content/uploads/2017/04/Report_WorldCongressKnowledgeDemocracy_ThomasStern.pdf  [12.12.2020].

Thomas, A. & Müller, F.H. (2017). A magic dwells in each beginning? Contextual effects of autonomy support on students’ intrinsic motivation in unfamiliar situations (print Version). Social Psychology of Education, 20(4), 791–805. FODOK

Thomas, A. & Müller, F.H. (2017). A magic dwells in each beginning? Contextual effects of autonomy support on students’ intrinsic motivation in unfamiliar situations. Social Psychology of Education, 1–15. FODOK

Turner, A. (2017). Different Layers of Reflection: Work Discussion as a Trigger for "Reflection in and on Emotion" in Educational Action Research . In B. Hanfstingl & P. Ramalingam (Hrsg.), Educational Action Research. Austrian Model to India (S. 61–72). I.K. International Publishing House Pvt. Ltd. FODOK

Turner, A. (2017). Rezension zu: Freitag-Becker, E./Grohs-Schulz, M./Neumann-Wirsig, H. (Hrsg). Lehrsupervision im Fokus. FODOK

Turner, A. (2017). Quality Management in ANSE. Results and Discussion on a Quality Assurance Study for Supervision and Coaching in Europe. International ANSE Journal, 19–22. FODOK

Zehetmeier, S. (2017). Theoretische und empirische Grundlagen für eine innovative und nachhaltige Lehrer/innenfortbildung. In I. Kreis & D. E. Unterköfler-Klatzer (Hrsg.), Fortbildung Kompakt (S. 80–102). Innsbruck, Wien, Bozen: StudienVerlag. FODOK

Zehetmeier, S. (2017). Researching the sustainable impact of professional development programmes. In T. Dooley & G. Gueudet (Hrsg.), Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1-5, 2017) (S. 3019–3029). Dublin: DCU Institute of Education. FODOK

Zehetmeier, S., Brown, L., Mellone, M., Santos, L. & Karagoz Akar, G. (2017). International research on mathematics teacher education and professional development. In T. Dooley & G. Gueudet (Hrsg.), Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1-5, 2017) (S. 2800–2803). Dublin: DCU Institute of Education. FODOK

Zehetmeier, S., Rauch, F. & Schuster, A. (2017). Teacher Professional Development Based on Action Research. In B. Hanfstingl & P. Ramalingam (Hrsg.), Educational Action Research. Austrian Model to India (S. 3–15). I.K. International Publishing House Pvt. Ltd. FODOK

Zehetmeier, S., Rösken-Winter, B., Potari, D. & Ribeiro, M. (2017). Researching Mathematics Teaching, Resources and Teacher Professional Development. In S. Zehetmeier, B. Rösken-Winter, D. Potari & M. Ribeiro (Hrsg.), Proceedings of the Third ERME Topic Conference on Mathematics Teaching, Resources and Teacher Professional Development (ETC3, October 5 to 7, 2016) (S. 2–3). Berlin: Humboldt-Universität zu Berlin (UBER). FODOK

Zehetmeier, S., Rösken-Winter, B., Potari, D. & Ribeiro, M. (2017). Proceedings of the Third ERME Topic Conference on Mathematics Teaching, Resources and Teacher Professional Development (ETC3, October 5 to 7, 2016). FODOK

Zollner, D., Falkner, J., Egner, H. & Jungmeier, M. (2017). Best practice Science_Linknockberge? Benefits and challenges of five years of co-operation between biosphere reserve and university. FODOK